Czy Twój samochód ma trudności z podjazdem pod górę?
Czujesz, że trudno mu jest sprawnie pociągnąć mocno obciążoną naczepę?
Wyprzedzenie innego TIRa trwa niemal wieczność i jest bardzo ryzykowne?
Żałujesz, że nie kupiłeś auta z mocniejszym silnikiem?
Przeraża Cię zużycie paliwa Twojej ciężarówki?
Można temu zaradzić !!!
Wybierz auto i sprawdz ile mocy może zyskać twoja ciężarówka !
ECO TUNING lub POWER TUNING – modyfikacje oprogramowania w sterowniku silnika (CHIP TUNING ECU), mające na celu zwiększenie mocy i momentu obrotowego silnika, przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa.
Każdy turbodoładowany silnik Diesla posiada ukryte rezerwy mocy, które można wykorzystać poprzez zoptymalizowanie oprogramowania w sterowniku silnika. Modyfikacje elektroniczne są w pełni bezpieczne i wykorzystują jedynie konstrukcyjne możliwości jednostek napędowych. W większości samochodów modyfikację taką można przeprowadzić poprzez złącze diagnostyczne OBD.
Wyższa moc i moment obrotowy silnika wcale nie oznacza wyższego zużycia paliwa, a wręcz odwrotnie.
Czym słabszy silnik – tym częściej i na dłużej trzeba wciskać pedał gazu w podłogę, co pociąga za sobą wysokie zużycie paliwa.
Czym mocniejszy silnik – tym delikatniej można operować pedałem gazu. Oczywiście chwilowe zużycie paliwa podczas przyspieszania jest nieco wyższe, ale średnie zużycie paliwa w trasie okazuję się niższe nawet o 5-15% Czym mocniejszy silnik – tym szybciej może osiągnąć prędkość przejazdową, łatwiej poradzi sobie z podjazdami i wzniesieniami, sprawniej, a przede wszystkim bezpieczniej wykona manewr wyprzedzania.
ECO TUNING – modyfikacja nastawiona przede wszystkim na obniżenie zużycia paliwa poprzez poprawę charakterystyki momentu obrotowego głównie w niskim zakresie obrotów. Większa moc (o około 10-15%) jest osiągana na niższych niż dotychczas obrotach. Dzięki temu kierowca ma do dyspozycji większą elastyczność pracy silnika w tzw. zielonym polu obrotomierza, co przekłada się na możliwość delikatniejszego obchodzenia się z pedałem gazu, a tym samym na obniżenie zużycia paliwa.
POWER CHIP TUNING – modyfikacja mająca na celu poszerzenie zakresu charakterystyki momentu obrotowego. Ciężarówka łatwiej rusza z miejsca z ciężkim ładunkiem, sprawniej pokonuje podjazdy i wzniesienia, bezpieczniej wykonuje manewr wyprzedzania. Skróceniu ulega czas przyspieszenia do prędkości przejazdowej, poprawienie średniej prędkości przejazdu trasy, co z kolei umożliwia wydłużenie przejechanego dystansu w tym samym czasie. Bardziej elastyczne auto przyczynia się do poprawienia samopoczucia i koncentracji kierowcy, a tym samym jego bezpieczeństwa. Większa moc (o około 15-20%) dostępna w niższych obrotach umożliwia utrzymywanie silnika na zielonym polu obrotomierza, co przy sprawnym operowaniu pedałem gazu przekłada się na zmniejszenie zużycia paliwa.
Modyfikacja pozytywnie wpływa na:
oszczędność w średnim zużyciu paliwa
oszczędność czasu i paliwa przy podjazdach i wzniesieniach
bezpieczeństwo czynne podczas wykonywania manewru wyprzedzania
poprawa elastyczności silnika
możliwość ruszania z wyższego biegu dzięki wyższej wartości momentu obrotowego
możliwość używania niższego zakresu obrotów
możliwość delikatniejszego operowania pedałem gazu
poprawienie średniej prędkości przejazdu trasy
wydłużenie przejechanego dystansu przy tym samym czasie jazdy
poprawienie koncentracji i bezpieczeństwa kierowcy
przyjemność z jazdy